Roche veröffentlicht neues Update um Risdiplam (RG7916)

Roche hat ein neues Update von Risdiplam (RG7916) veröffentlicht, das bereits eine Reihe von Meilensteinen erreicht hat und sehr vielversprechend ist in der Behandlung von SMA

Risdiplam ist ein SMN2-Spleißmodifikator, der täglich oral oder g-tube als Flüssigkeit verabreicht und im ganzen Körper verteilt wird. Rigidiplam wurde entwickelt, um dem SMN2-Gen zu helfen, mehr SMN-Protein zu produzieren, da Menschen mit SMA reduzierte Mengen an SMN-Protein haben. Risdiplam ist ein Forschungsmolekül, das in Zusammenarbeit mit PTC Therapeutics und der SMA Foundation entwickelt wurde.

RAINBOW FISH
Dies ist eine neue Studie, die die Risikobewertung bei präsymptomatischen Kindern evaluieren wird.

Nächste Schritte für FIREFISH Studie
Teil 1 wurde abgeschlossen. Anhand von Informationen aus Teil 1 konnten wir die zu untersuchende Risdiplam-Dosis in Teil 2 bestätigen, in der die Sicherheit und Wirksamkeit von Risiplam untersucht wird. Die Teilnehmer von Teil 1 erhalten Risdiplam und sind weiterhin im Rahmen einer Open-Label-Verlängerungsphase in FIREFISH eingeschrieben.

Teil 2 ist im Gange und wird die Sicherheitsprofil und Wirksamkeit von Risdiplam untersuchen, einschließlich weiterer 40 Babys im Alter zwischen 1 und 7 Monaten. Die Hauptanalyse der Wirksamkeit und Sicherheit von Risiplam wird durchgeführt, nachdem alle Babys ein Jahr der Behandlung abgeschlossen haben, und die Wirksamkeit wird durch die Anzahl der Babys bestimmt, die nach einem Jahr der Behandlung ohne Hilfe sitzen können.

Nächste Schritte für SUNFISH Studie
Anhand von Informationen aus Teil 1 konnten wir die in Teil 2 zu untersuchende Risdiplam-Dosis bestätigen. In Teil 2 wird die Wirksamkeit und Sicherheitsprofil von Risdiplam untersucht. Die Anmeldung zu Teil 2 von SUNFISH ist fast abgeschlossen, ungefähr 168 Teilnehmer werden eingeschlossen. Die Hauptanalyse der Wirksamkeit und Sicherheit von Risiplam findet statt, nachdem alle Teilnehmer ein Jahr Behandlung erhalten haben.

Nächste Schritte für JEWELFISH
Die JEWELFISH-Studie wird derzeit von Menschen im Alter von 12 bis 60 Jahren durchgeführt, die zuvor eine SMN2-Targeting-Therapie im Rahmen einer klinischen Studie erhalten haben.

Wir werden die Einschlusskriterien erweitern und die Anzahl der Teilnehmer an JEWELFISH auf diejenigen erhöhen, die
· Erhielten im Rahmen ihrer regulären medizinischen Versorgung für SMA nusinersen
· Haben SMA Typ 1
· Sind 6 Monate alt oder älter.

Weitere Pläne für JEWELFISH beinhalten die Teilnahmeberechtigung für Personen, die noch aktiv an der OLEOS-Studie teilnehmen (Olesoxime Langzeit-Sicherheit und Effizienzstudie).

Diese Aktualisierungen von JEWELFISH werden vorbehaltlich der Genehmigung durch Gesundheitsbehörden und Ethikkommissionen vorgenommen.

https://www.clinicaltrialsregister.eu

Uppdatering av Roche om Risdiplam (RG7916)

Updated Preliminary Data from SMA FIREFISH Program in Type 1 Babies with Risdiplam

risdiplam- RG7916 is well tolerated at all dose levels with no drug-related safety findings –

SOUTH PLAINFIELD, N.J., June 16, 2018 /PRNewswire/ — PTC Therapeutics, Inc. (NASDAQ: PTCT) today announced the presentation of updated interim clinical data from Part 1 of the FIREFISH study investigating risdiplam (RG7916) in babies with Type 1 Spinal Muscular Atrophy (SMA), at the 22nd Annual SMA Researcher Meeting. The data presented by Dr. Baranello demonstrated that at Day 182, over 90% of the babies achieved a greater than 4-point increase in CHOP-INTEND score compared to baseline. The CHOP-INTEND data were further supported by video footage presented by Dr Baranello demonstrating antigravity movements, the ability to control their head, roll, or sit in babies participating in FIREFISH. Part 2 of the pivotal FIREFISH study is ongoing. The SMA program is a collaboration between PTC, Roche, and the SMA Foundation.

”We are delighted that up to 6.5-fold increase of protein production has translated into clinical impact for these babies in the FIREFISH study,” said Stuart W. Peltz, Ph.D. Chief Executive Officer of PTC Therapeutics. ”The survival data and CHOP-INTEND scores are very promising, since babies with Type 1 SMA typically do not experience functional motor milestone improvement based on natural history. We look forward to sharing updates for the programs as the data further develop at upcoming medical meetings.”

The Children’s Hospital of Philadelphia Infant Test of Neuromuscular Disorders (CHOP-INTEND) is a test designed to measure motor milestone development of patients with SMA Type 1. In the FIREFISH study the median increases in CHOP-INTEND scores were 5.5 points (n=20) at Day 56, 12.5 points (n=16) at Day 119, and 14 points (n=11) at Day 182 of treatment. The proportion of patients achieving greater than a four-point increase from baseline in CHOP-INTEND scores was 75% at Day 56 (n=20), 94% at Day 119 (n=16), and 91% (n=11) at Day 182. In addition, risdiplam has been well tolerated at all dose levels and to date there have been no drug-related safety findings leading to withdrawal. Also, no babies have required a tracheostomy or permanent ventilation since study initiation and no baby has lost the ability to swallow. Median age of patients at first dose in the FIREFISH trial is 6.7 months; oldest patient in the trial is currently 23.8 months old.

”I am impressed by the clinical data and the changes reported by the patients’ families,” stated Dr. Giovanni Baranello, Fondazione Istituto Neurologico Carlo Besta in Milan, Italy. ”Data on motor function seem more encouraging when we consider that we are seeing motor function improvements and milestones achievement at this early stage of the study, which was essentially a dose-finding study and most of the infants included have received their first dose after the age of 5 months. It is exciting to see evidence of clinical benefit from a systemic oral treatment for SMA.”

Risdiplam is an investigational splicing modifier targeting the survival motor neuron 2 (SMN2) RNA, restoring a functional transcript. Risdiplam is taken orally, crosses the blood brain barrier, and shows systemic distribution to the organs that are affected by low levels of SMN protein.

Other presentations included an analysis of data from Part 1 of the SUNFISH study which demonstrated that risdiplam administration resulted in a dose-dependent increase in SMN protein levels up to 3.5-fold; pharmacodynamic data from the JEWELFISH trial; and preclinical data demonstrating SMN protein production and distribution, as well as the development of the SMA Independence Scale (SMAIS).

SUNFISHA double‐blind, two‐part, placebo‐controlled trial. Part 1 enrolled patients with Type 2 or 3 SMA to evaluate safety, tolerability, and PK/PD of several risdiplam dose levels. The pivotal SUNFISH Part 2, in non‐ambulant patients with Type 2 or 3 SMA, is evaluating safety and efficacy of the risdiplam dose level selected from Part 1 for 24 months, followed by an open label extension. This study is recruiting globally.

JEWELFISHAn ongoing, exploratory, open-label study to establish the safety and tolerability of risdiplam in people who have previously participated in a study with another therapy targeting SMN2 splicing.